خدمات مشاوره و روانشناسي
ارائه مطالب مرتبط با روانشناسي و آنچه كه بتواند لحظاتي هرچند كوتاه موجبات دل آرامي را فراهم آورد.
پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, :: 6:56 ::  نويسنده : اصغري

افسردگی در زنان به مولکول‌های مغز رحم نمی‌کند

 

افکار : ژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه پیتزبورگ آمریکا کشف کردند زنانی که دچار اختلال افسردگی شدید هستند مغز آن‌ها در سطح مولکولی دچار تغییرهایی می‌شود.

  

به گزارش افکار ؛ سینا به نقل از ساینس دیلی،این یافته، دو نظریه درباره ساز و کارهای زیست شناسانه‌ای که به این بیماری منتهی می‌شود را به هم مرتبط می‌سازد. نتایج پژوهش آن‌ها، که در شماره آنلاین این هفته روانپزشکی مولکولی انتشار یافت، به آن‌ها همچنین امکان داد تا این تغییر‌ها را در یک نمونه موشی بازسازی کنند که این خود می‌تواند پژوهش‌های آتی درباره افسردگی را تقویت نماید.

اتین سیبیل، روانپزشک و دانشیار روان پزشکی در دانشکده پزشکی پیتزبورگ گفت: با اینکه زنان بیش از دو برابر مردان احتمال دارد دچار افسردگی شوند و با عارضه‌های شدیدتری از این اختلال روبرو می‌شوند، پژوهش‌های اندکی بوده است که با تمرکز بر زنان یا بر حیوان‌های ماده انجام شده باشد.

او افزود: در ابندا یک سوال در ذهن ما مطرح شد و آن این سوال بود که که آیا ممکن است در مغز افسرده‌ها تغییرهای مولکولی به وجود آید؟، لذا ما سعی داشتیم این موضوع را روی گروهی از جنس ماده که بیشترین مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند مورد بررسی قرار دهیم. در واقع، یافته‌های ما به ما درک بهتری از عامل‌های زیست‌شناسی این بیماری زمین گیر کننده به دست می‌دهد.

پژوهشگران نمونه بافت‌های مغزی ۲۱ زن با پیشینه افسردگی و ۲۱ زن مشابه بدون این پیشینه را پس از مرگ آن‌ها مورد بررسی قرار دادند. در مقایسه با همتایان خود، زنان افسرده الگویی از بروز روند ضعیف شده برخی ژن‌ها، شامل ژن عامل نوروتروفیک که در مغز موجود است (بی‌دی ان اف)، و ژن‌هایی که در زیرگونه‌های ویژه‌ای از سلول‌های مغزی وجود دارند، یا سلول‌های عصبی، و آنهایی که بیانگرهای گابا (GABA) است – را نشان دادند.

این پژوهش ممکن است برای درمان افسردگی بسیار موثر واقع شود.

   

  

 

 

؟افراد شاد مثبت عمل می‌کنند اشخاص شاد فقط مثبت نمی‌اندیشند، بلکه مثبت عمل مي‌كنند. مثبت اندیشی مسلماً جای خودش را دارد. برای شاد بودن باید افکار خود را عوض کنید، اما منتظر از راه رسیدن احساسات نباشید. اشخاص شاد، دارای قدرت کنترل مستقیم بر چگونه عمل کردن و چگونه اندیشیدن خود هستند. اگر می‌خواهید شخص شادتری باشید , شادمانه‌تر عمل کنید، مهربان‌تر و با عاطفه‌تر باشيد. اگر میخواهید منش دوستانه‌تری داشته باشید، دوستانه‌تر عمل کنید.احساسات پس از عمل کردن از راه می‌رسند. اشخاص شاد آن چه را که احتیاج دارند طلب می‌کنند همانطور که نعمت‌ها معمولاً از آسمان به زمین نمی‌افتند، از شکایت کردن نیز چیزی عاید اشخاص نمی‌شود. اگر به ضرب المثل «هر چه بکارید، همان را درو می‌کنید» اعتقاد دارید، پس به جای شکایت کردن به دنبال خواسته‌های خود بروید. این انتخاب شماست. البته می‌توانید به همین رویه ادامه بدهید و دیگران را متهم کنید و همچنان چیزی عایدتان نشود یا می‌توانید خیلی راحت آن چه را که خواهید طلب کنید. اشخاص شاد مشتاق تغییر هستند ثابت ماندن و تغییر نکردن مخالف همه قوانین طبیعت است. اگر تلاش کنید که از هر گونه تغييري جلوگيري كنيد، در این صورت همیشه ناراحت خواهید بود. اگر اجازه بدهید ترس از تغییر کردن شما را متوقف سازد، با محروم شدن از خواسته‌های خود موافقت كرده‌ايد. شما می توانید بر این باور باشید که تغییر باعث آزار اشخاص می‌شود و در مقابل آن مقاومت به خرج دهید. یا در عوض می توانید تغییرات را با آغوش باز پذیرا باشید و معتقد باشید که وجود آن‌ها به شما کمک خواهد کرد. همه این‌ها بستگی به این موضوع دارد که تصمیم بگیرید کدام عقیده را باور کنید. اشخاص شاد به خود اجازه شکست خوردن نمی‌دهند شکست به این معنی نيست که هیچ گاه به هدف خود نرسید و یا دلیلی براي از دست کشیدن از هدف نیست. دست نیافتن به هدف، تنها یک معنی دارد: شما به تمرین و تجربه بیشتری احتیاج دارید.پس اشتباه‌هاي خود را تجزيه و تحليل كنيد، اما تسلیم نشوید. اجازه ندهید یک شکست شما را به گونه‌ای تحت تأثیر قرار بدهد که همه تلاش‌های خود را از بین ببرید. اشخاص شاد در زمان حال زندگی می‌کنند اگر نسبت به لحظه حال، آگاه هستید و در کنار آن منتظر آینده نیز هستید قادر خواهید بود تا از فرصت‌ها سود ببرید. اگر با خودخوری غم گذشته را مي‌خورید، چشمانتان به روی امکانات و فرصت‌های حال بسته خواهد شد. در عین حال منافع آینده را نیز از دست خواهید داد. زندگی شاد، محصول زندگی کردن در لحظه حال است که اگر از آن خوب استفاده بشود، تکیه گاه و ضریب اطمینانی برای داشتن آیندهای خوب و فوق‌العاده است. اشخاص فقط با آن چه که امروز انجام می دهند می‌توانند آینده خود را تحت تأثیر قرار دهند. اشخاص شاد برای آینده برنامه ریزی میکنند انسان‌های شاد می‌دانند باید تسلط داشتن بر زندگی را تمرین کنند و بر زندگی خود کنترل داشته باشند تا در برابر احساساتی مانند قربانی بودن یا بی‌دفاع بودن مقاوم باشند. برنامه‌ریزی در جهت درست انجام دادن کارها، امری ضروری است؛ نه این که وقت خود را بر هر چیزی که توجه را به خود جلب می کند، صرف‌کند. برای آنچه برایتان مهم است برنامه‌ریزی کنید و تصمیم بگیرید تا وقت، پول، انرژي و منابع محدود خود را برای آن صرف کنید.
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 7:7 ::  نويسنده : اصغري

اين هدفون با میکروپردازنده‌هایی که دارد گوش چپ و راست را از یکدیگر تشخیص داده و صداهای مخصوص به هر یک از آن‌ها را پخش می‌کند.

اگر از هدفون استفاده می‌کنید حتما برچسبی که روی آن حروف (

L) به معنی گوش چپ و (R) به معنی گوش راست را دیده‌اید.
تفاوت میان گوشی سمت چپ با سمت راست تنها به قرارگیری مناسب آنها در گوش منحصر نمی‌شود بلکه در ضبط فرمت‌های مختلف صدا اعم از موسیقی و یا افکت‌های سینمایی فیلم، بخشی از صداها به علت فضاسازی مخصوص گوش چپ و بخشی از آن‌ها مخصوص گوش راست طراحی شده‌اند.

اکنون محققان ژاپنی هدفونی طراحی کرده‌اند که با داشتن میکروپردازنده‌هایی که دارد گوش چپ و راست را از یکدیگر تشخیص داده و صداهای مخصوص به هر یک از آنها را پخش کند.

این وسیله علاوه بر این که کاربر را برای انتخاب گوشی چپ و راست به دردسر نمی‌اندازد، هنگامی که کاربر یکی از گوشی‌های آن را با کسی تقسیم می‌کند، میکروپردازنده‌ها برای هر ۲ گوشی صدا را به صورت کامل و استریو پخش خواهند کرد.

این هدفون قابلیت‌های دیگری هم نظیر قطع پخش موسیقی هنگامی که از گوش خارج شده و پخش ادامه آن بعد از قرار گرفتن در گوش‌ها را هم دارد.

شرکت ایگاراشی که طراحی این هدفون جدید را به عهده داشته اعلام کرده محصول جدید خود را در گردهمایی جهانی واسط‌های هوشمند کاربران که ماه آینده در پرتغال برگزار می‌شود، معرفی خواهند کرد.

به نقل از: ایتنا

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها